"No logo brands globalization resistance" es un documental realizado en el año 2003 por Naomi Klein. Está basado en el libro "No Logo" escrito por ella misma en el año 2001. En el documental, la propia autora es la presentadora.
Uno de los propositos, tanto del libro como del documental, es analizar la influencia de las marcas en la sociedad. La tendencia de las empresas multinacionales es vender, cada vez más, apelando a las emociones que nos produce la posesión de esos productos. (Para quien quiera ahondar en este tema, ver también: The Century of the Self)
Resumiendo... mucho marketing y mucha estrategia... pero... ¿qué nivel de moralidad hay en este proceso?
Resumiendo... mucho marketing y mucha estrategia... pero... ¿qué nivel de moralidad hay en este proceso?
PARA REFLEXIONAR...
- ¿Compramos lo que realmente necesitamos?
- ¿Somos conscientes de lo que hacen las empresas con sus procesos de externalización a países de mano de obra más barata?
- ¿Qué modo de vida queremos imitar o qué frustración intentamos acallar cuando compramos desmesuradamente?
****************************************************************
"No logo brands globalization resistance" is a documentary made in 2003 by Naomi Klein. It is based on the book "No Logo" that she wrote in 2001. The documentary is presented by the author herself.
One of the purposes, both the book and the documentary is to analyze the influence of brands in society. The trend of multinational companies is to sell more and more appealing to the emotions that give us the possession of these products. (For those who want to know in deph this subject, I recommend: The Century of the Self)
Summarizing: lots of marketing and lots of strategy ... but ... What level of morality could we find within the process?
TO THINK DEEPLY...
Summarizing: lots of marketing and lots of strategy ... but ... What level of morality could we find within the process?
TO THINK DEEPLY...
- Do you buy what you really need?
- Are we aware of what they do with their business processes when outsourcing to cheaper countries?
- What lifestyle do we want to imitate when we buy excessively?
IN ENGLISH, SUBTITLED IN SPANISH // EN INGLÉS, SUBTITULADO EN CASTELLANO:
Link directo / Direct link:
http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=2343596870021245516&
Thank you Gina.
ResponderEliminarNaomi Klein is one of my favourite thinkers and writers. I haven't seen this documentary, I don't know how I missed it. Thanks to you, I have a reliable and faithful source that keeps me up to date. Luck me, lucky us!
Saludos y un abrazo,
Jenifer
I appreciate your comment, my dear. I just share what I think is interesting, and I'm very happy you find it so.
ResponderEliminarSaludos y abrazos para ti también.
Gina :-)